U Napulju se od 14. do 16. ožujka održava sajam BMT – Borsa Mediteranea del Turismo, a posebnost ovogodišnjeg izdanja sajma je status Hrvatske kao Zemlje partnera sajma i to po prvi put u povijesti održavanja ovog najvažnijeg međunarodnog poslovnog događanja na jugu Italije. Ovime će hrvatske regije, destinacije, ali i turistički proizvodi imati posebnu promotivnu vidljivost i izdvojenost od ostalih zemalja koje će se predstavljati u Napulju.
„Talijani tradicionalno vole putovati u Hrvatsku, kako tijekom ljetnih mjeseci, tako sve više i izvan samog vrhunca sezone. Tomu je značajno doprinio ulazak naše zemlje u Schengen, čime smo svim našim europskim susjedima, pa tako i Talijanima, postali još dostupniji, bliži i atraktivniji za kraća i češća vikend putovanja. U ovoj godini očekujemo nastavak pozitivnih trendova s posebnim naglaskom na razdoblja pred i posezone, kao i na daljnji održivi rast i razvoj hrvatskog turizma. Upravo navedeni segmenti ponude predstavljaju ono što ističemo tijekom naših sajamskih nastupa i promotivnih aktivnosti usmjerenih na tržište Italije iz koje nam dolazi sve više i više mlađih gostiju. Također, na tržištu Italije primjećuje se novi trend, a to je povećana potražnja za first minute ponudama“, izjavio je Kristjan Staničić, direktor HTZ-a, nadodavši kako Volotea u ovoj godini uvodi tri nove linije, iz Barija za Dubrovnik i Split te iz Napulja za Split.
Na sajmu je prisutna hrvatska turistička delegacija predvođena direktorom Staničićem, državnim tajnikom u Ministarstvu turizma i sporta Josipom Pavićem te direktoricom Predstavništva HTZ-a u Italiji Vivianom Vukelić. Oni su se tijekom prvog dana sajma susreli s predstavnicima Udruženja talijanskih turoperatora (ASTOI), SNAV-om, trajektnim prijevoznikom koji predstavlja jedinog talijanskog partnera koji nudi trajektne linije za Hrvatsku, Udruženjem talijanskih turističkih agencija (FIAVET) te s predstavnicima MSC Crocierea, vodećom tvrtkom za krstarenja u Europi i trećom po veličini u svijetu. Naime, Hrvatska, odnosno Rijeka, Zadar, Split i Dubrovnik čine dio njihovih brojnih itinerera na Mediteranu. Događanju je prisustvovao i Jasen Mesić, veleposlanik Republike Hrvatske u Italiji.
„Odradili smo vrlo važan sastanak s predstavnicima Hrvatske na važnom mjestu kao što je poslovni sajam u Napulju. Talijani jako cijene Hrvatsku kao turističku destinaciju, puno naših klijenata traži putovanja prema vašoj zemlji pa smo ovom prilikom razgovarali kako taj potencijal najbolje realizirati. To se posebice odnosi na segment organiziranih programa, odnosno na putovanja koja se realiziraju posredstvom turoperatora te sam siguran kako će današnji dogovor oko daljnjeg razvoja suradnje s Hrvatskom dovesti do još boljih rezultata“, izjavio je Pier Ezhaya, predsjednik Udruženja talijanskih turoperatora (ASTOI).
Sajam u Napulju okuplja više od 400 izlagača i 140 buyera (kupaca), 6.000 akreditiranih turističkih agencija, 220 akreditiranih novinara, a tu su i brojni poslovni susreti u sklopu kojih se razmjenjuju informacije vezane uz aktualne turističke trendove i očekivanja od 2024. godine.
„Jako sam sretna što je Hrvatska ove godine Zemlja partner u Napulju na sajmu BMT koji je ujedno i najvažniji poslovni sajam koji se održava tradicionalno u periodu pred Uskrs, kada se počinje zahuktavati tržišna utakmica na Mediteranu. Predstavljamo našu turističku ponudu, novosti iz sektora, prometnu i avio povezanost između Hrvatske i Italije, susreli smo se s brojnim partnerima, ali i najavili nadolazeće promotivne aktivnosti na jugu Italije poput poslovne radionice za turističke subjekte koju organiziramo u Rimu 18. travnja“, izjavila je Viviana Vukelić, direktorica Predstavništva HTZ-a u Italiji, nadodavši kako većina tržišnih studija u ovoj godini predviđa daljnji rast turističkog prometa.
Uz Hrvatsku turističku zajednicu kao glavnog izlagača, u sklopu hrvatskog štanda svoju ponudu predstavlja i 14 suizlagača među kojima su turističke zajednice županija Splitsko-dalmatinske, Dubrovačko-neretvanske, Zadarske, Šibensko-kninske i Kvarnera, gradova Zagreb, Dubrovnik i Rab, općine Lopar, a tu su i drugi hrvatski turistički subjekti, odnosno prijevoznici, hotelijeri i agencije. Također, u suradnji s Hrvatskom gospodarskom komorom u sklopu hrvatskog štanda osigurana je i prezentacija te degustacija vrhunskih hrvatskih vina.Važnost nastupa na sajmu u Napulju dodatno potvrđuju i rezultati koje naša zemlja ostvaruje na tržištu Italije s kojega je lani ostvareno preko 981 tisuća dolazaka i 4,2 milijuna noćenja, što u odnosu na 2022. predstavlja rast od +5 posto u dolascima i +1 posto u noćenjima. Pritom su talijanski gosti najviše noćenja ostvarili u Istri (preko 1,7 milijuna noćenja noćenja) te na Kvarneru (1 milijun noćenja), a gledano prema destinacijama u Rovinju, Medulinu, Poreču, Novalji, Umagu te Malom Lošinju.
PROMO – Hrvatska turistička zajednica
kontakt – Skitnice.hr – Hrvatska Zemlja partner na najvažnijem poslovnom sajmu na Mediteranu