Skip to content
  Utorak 20 svibnja 2025
Najnovije
19. svibnja 2025.Kraljičina plaža dio velikog projekta za očuvanje prirodne baštine 17. svibnja 2025.Izložba Zoološkog vrta Grada Zagreba: 100 nam je godina tek 17. svibnja 2025.Marino Bloudek na Hanžeku lovi rekord star više od 50 godina 16. svibnja 2025.Sajam kreativnosti u Velikom Grđevcu: Čarolija za cijelu obitelj 16. svibnja 2025.Nikola Miljenić: Do kraja karijere svakako se vidim s nekom medaljom oko vrata 16. svibnja 2025.Važna edukacija protiv nasilja u sportu i sa svrhom njegova preveniranja
  • Kontakt
Skitnice.hr
  • Putovanja
    • Hrvatska
    • Svijet
  • Outdoor
    • Planinarenje
    • Nautika
    • Biciklizam
    • Skijanje
    • Ostalo
  • Vodiči
  • Gastro
    • Restorani
    • Recepti
  • Lifestyle
    • Intervju
    • Kultura
    • Sport
    • Wellness
    • Tech
    • Zdravlje
    • Ekologija
  • Aviokarte
  • Životinje
  • Aktualnosti
  • Promo
Skitnice.hr
Skitnice.hr
  • Putovanja
    • Hrvatska
    • Svijet
  • Outdoor
    • Planinarenje
    • Nautika
    • Biciklizam
    • Skijanje
    • Ostalo
  • Vodiči
  • Gastro
    • Restorani
    • Recepti
  • Lifestyle
    • Intervju
    • Kultura
    • Sport
    • Wellness
    • Tech
    • Zdravlje
    • Ekologija
  • Aviokarte
  • Životinje
  • Aktualnosti
  • Promo
  • Kontakt
Skitnice.hr
  Aktualnosti  Kako neki „influenceri“ varaju?
AktualnostiLifestyle

Kako neki „influenceri“ varaju?

Tea Rožman SvedrovićTea Rožman Svedrović—28. rujna 2023.0
FacebookTwitterPinterestLinkedInTumblrRedditVKWhatsAppEmail

Kao agencija često surađujemo s influencerima i normalna je procedura da se od njih prije same suradnje zatraži Media Kit koji sadržava sve statističke podatke o profilima na društvenim mrežama.

Čim kontaktiramo neku osobu za suradnju, znači da nam se uklapa u priču o proizvodu ili usluzi koju bi htjeli reklamirati. Podaci s kojih lokacija su pratitelji konkretnog influencera i njihova dobna struktura su nam bitni jer ne treba nam netko tko ima npr. samo 30% pratitelja iz Hrvatske, a Hrvatska nam je ciljano područje za oglašavanje.

Mame s malom djecom su najidealnije za reklamiranje pelena, fotografi za reklamiranje fotoaparata ili kamera mobitela, planinari za reklamiranje planinarske opreme… Iste podatke koje tražimo od influencera, u Media Kitu možemo dobiti i pomoću online servisa koje također koristimo, ali uvijek ima nekih malih odstupanja u statistici. Ako influencer zadovoljava sve kriterije, krećemo u daljnju provjeru profila, za koju je potrebno malo iskustva i u nekoliko koraka se otkrije je li utjecaj influencera stvaran ili je fake.

Da ne pričam hipotetski izdvojit ću profil „influencerice“ Michaele Guzy koja je nedavno radila kampanju za Hrvatsku turističku zajednicu i priložiti screenshotove, a zaključci će biti na vama. Michaela Guzy ima 199 tisuća pratitelja na Instagramu i nekoliko posljednjih videa ima preko 30 000 lajkova, što je izuzetno dobar engagement. Ali onda pogledate koliko ti videi imaju pregleda i vidite da niti jedan od njih nema više od 5 000 pregleda. Paljenje crvene lampice.

Kako je moguće da konkretan video ima 1304 pregleda, a preko 40 000 lajkova? Ne želim tvrditi na koji način je to učinjeno u konkretnom slučaju (a mogao bih), ali postoji pregršt online servisa za kupnju lajkova, komentara, pregleda, followera. Da je u konkretnom slučaju kupljeno npr. 200 000 pregleda videa, bilo bi puno manje sumnjivo.

Idući korak je praćenje objava konkretnog influencera ili influencerice. Konkretno Michaela Guzy je 24. rujna 2023. objavila video koji je u 16 sati sakupio 21 lajk i 714 pregleda. Samo nekoliko sati kasnije isti video je imao 40 912 lajkova i 901 pregled. Na vama je da sami zaključite, a ja objavljujem screenshotove u prilogu.  

Broj lajkova nakon 16 sati od objave
Broj pregleda i lajkova videa 16 sati nakon objave
Broj pregleda i lajkova videa jedan dan nakon objave
Više članaka

Zlatna pirueta Zagreba i ove godine ugošćuje ponajbolje svjetske klizačice i klizače

15. studenoga 2024.

Sedam predviđanja za putovanja u 2024. by Booking.com

28. listopada 2023.

Festival retro glazbe u Pećinskom parku Grabovača!

17. srpnja 2024.

Moguće je sponzoriranjem za izuzetno velike novčane iznose postići toliki broj lajkova, ali onda ga prati i broj pregleda videa.

Analiza ide dalje.

Pregledavamo sve profile na društvenim mrežama koje ima neki influencer. Zašto? Zato što ako je netko uistinu influencer, onda ima na više društvenih mreža relevantne brojke. Moguće je da se netko trudi objavljivati samo na jednoj društvenoj mreži, ali to je izuzetno rijetko. Konkretna „influencerica“ Michaela Guzy ima Facebook page sa 3.7k pratitelja, a objave u prosjeku imaju nekoliko lajkova. Tik Tok profil ima 32 pratitelja, a neaktivan Twitter profil 1 183 pratitelja.

Nama u agenciji ovo bi bilo dovoljno podataka da isključimo bilo kakvu mogućnost suradnje.  

Konkretan primjer je predstavljen ukratko i površno, ali dovoljno da se može stvoriti slika o real ili fake brojkama.

Na kraju članka pokazat ću još jedan od načina na koji smo nedavno shvatili da jedan domaći influencer nije tako utjecajan kako smo mislili.

Dobna struktura pratitelja, lokacije, broja lajkova i pregleda videa, sve nam se činilo ok pri površnoj analizi, ali samo do trenutka dok nismo vidjeli da lajkovi ne drže vodu.

90% lajkova na Instagramu bile su osobe koje imaju 0 objava, a kad fotografija ima 3 000 lajkova, a 2 500 je lajkova s profila koji nemaju naslovnu fotku i imaju 0 objava, nešto ne štima.

Velik broj profila bez fotografije i sa 0 objava znak je da nešto ne štima.

Možda je popularno biti influencer, društvene mreže su preplavljene osobama koje su više željne pažnje nego što su utjecajne, a posao agencija za digitalni marketing je znati raspoznati utjecaj od varanja.

Skitnice.hr

Tekst i foto: Domagoj Sever

Početna
FacebookTwitterPinterestLinkedInTumblrRedditVKWhatsAppEmail

Tea Rožman Svedrović

Svjetski je dan turizma: Tema ovogodišnjeg obilježavanja je “Turizam i zelena ulaganja”
Kako pripremiti ukusan quiche sa sunčanicama
Povezani članci
  • Povezani članci
  • Više od autora
Ekologija

Kraljičina plaža dio velikog projekta za očuvanje prirodne baštine

19. svibnja 2025.0
Sport

Marino Bloudek na Hanžeku lovi rekord star više od 50 godina

17. svibnja 2025.0
Intervju

Nikola Miljenić: Do kraja karijere svakako se vidim s nekom medaljom oko vrata

16. svibnja 2025.0
Učitaj više
Odgovori Otkaži odgovor

Morate biti prijavljeni da biste objavili komentar.

Pročitajte također
Ekologija

Kraljičina plaža dio velikog projekta za očuvanje prirodne baštine

19. svibnja 2025.0
Životinje

Izložba Zoološkog vrta Grada Zagreba: 100 nam je godina tek

17. svibnja 2025.0
Sport

Marino Bloudek na Hanžeku lovi rekord star više od 50 godina

17. svibnja 2025.0
Hrvatska

Sajam kreativnosti u Velikom Grđevcu: Čarolija za cijelu obitelj

16. svibnja 2025.0
Intervju

Nikola Miljenić: Do kraja karijere svakako se vidim s nekom medaljom oko vrata

16. svibnja 2025.0
Sport

Važna edukacija protiv nasilja u sportu i sa svrhom njegova preveniranja

16. svibnja 2025.0
Učitaj više
kraljicina-plaza
Ekologija
Kraljičina plaža dio velikog projekta za očuvanje prirodne baštine
izlozba
Životinje
Izložba Zoološkog vrta Grada Zagreba: 100 nam je godina tek
marino-bloudek
Sport
Marino Bloudek na Hanžeku lovi rekord star više od 50 godina
sajam-kreativnosti
Hrvatska
Sajam kreativnosti u Velikom Grđevcu: Čarolija za cijelu obitelj
nikola-miljenic
Intervju
Nikola Miljenić: Do kraja karijere svakako se vidim s nekom medaljom oko vrata
    Copyright © 2025. Skitnice.hr by KUH@ADA
    • O nama
    • Uvjeti korištenja
    • Pravila privatnosti
    • Oglašavanje
    • Impressum