Tražeći ponude od nekoliko hrvatskih blogera i influencera za jedan projekt, dobili smo širu sliku o rasponu cijena koje trenutačno prevladavaju na tržištu.
Broj pratitelja jedan je od kriterija visine cijene koju određuju influenceri, a mi smo dobili ponude od 200-3000 eura po objavi. S time da najnižu cijenu nisu ponudili oni s najmanjim brojem pratitelja, što nas je iznenadilo.
Još jedan od kriterija koji prevladava je niša u fokusu određenih influencera, pa tako variraju i cijene između beauty, food ili travel influencera. Uz napomenu da svatko od njih koje smo kontaktirali ima profile na barem dvije do tri društvene mreže (Instagram, Facebook, TikTok, YouTube).

Veliki broj pratitelja ne garantira zaradu
U razgovoru s vlasnikom jedne marketinške agencije saznajemo da brojke često nisu garancija angažiranja pojedinog influencera. Ima onih koji s 20 000 pratitelja, odličnim sadržajem i prihvatljivim cijenama zarađuju puno. S druge strane, ima i onih koji s nekoliko stotina tisuća pratitelja ne dolaze do željenih rezultata.
Nemojte se zavaravati, iza nekih objava stoje samo kompenzacije s brendovima. Također, broj pratitelja često nije realan, jer neki posežu za kupnjom pratitelja iz primjerice Indije i Pakistana.
Influenceri koji imaju profile sa zavidnim brojevima na više društvenih mreža potencijalno su mnogo zanimljiviji brendovima.

Trendovi se stalno mijenjaju
TikTok hype polako se smiruje, Instagram baš pod pritiskom TikToka nastavlja davati prednost video sadržaju i Reelsima, Facebook se godinama uspješno bori s konkurencijom, a Twitter je Muskovim preuzimanjem umjesto napretka doživio kaos…
Oglašivači muku muče na kojoj društvenoj mreži se oglašavati, a agencije za marketing postavljaju čarobno pitanje: “tko vam je ciljana publika?”. Za svakodnevnu potrošnju super su TikTok i Instagram, ali htjeli mi to priznati ili ne, Facebook je još uvijek idealan za stariju skupinu koja ima više novaca.

Who’s next?
Konstantno se pojavljuju nove društvene mreže, klinci su bježali na Snapchat, pa na TikTok, a činilo se da je idući možda BeReal koji je dozvoljavao samo jednu objavu dnevno, bez filtera i uređivanja. Ideja je bila jako dobra, odmak od prikazivanja savršenosti koji prevladava na društvenim mrežama.
Nažalost, društvene mreže osim dobrih karakteristika imaju i one loše. Za mnoge su postale ovisnost do te mjere da se pojavljuje anksioznost.