Skip to content
  Srijeda 26 studenoga 2025
Najnovije
25. studenoga 2025.Advent u Samoboru: Na samo pola sata od Zagreba krije se najljepša adventska priča 25. studenoga 2025.Planirate li vikend u okolici Plitvica, znajte da je gastro ponuda izvandredna: Ovi restorani će vas oduševiti 23. studenoga 2025.Višestruko slavlje Novalje na Danima hrvatskog turizma 22. studenoga 2025.Pero Kuterovac: Sve je više natjecanja, a sve manje treninga, to uništava sportaše 21. studenoga 2025.Treba li Vjesnik nakon požara rušiti ili renovirati? 21. studenoga 2025.Od djevojčice iz Dubrovnika, preko trenerice olimpijaca, do doktorice znanosti i autorice sustava koji danas educira hrvatske trenere
  • Kontakt
Skitnice.hr
  • Putovanja
    • Hrvatska
    • Svijet
    • Vodiči
    • Putopisi
  • Outdoor
    • Planinarenje
    • Nautika
    • Biciklizam
    • Skijanje
    • Ostalo
  • Gastro
    • Restorani
    • Recepti
  • Lifestyle
    • Intervju
    • Kultura
    • Wellness
    • Tech
    • Zdravlje
    • Ekologija
    • Aktualnosti
  • Sport
  • Životinje
Skitnice.hr
Skitnice.hr
  • Putovanja
    • Hrvatska
    • Svijet
    • Vodiči
    • Putopisi
  • Outdoor
    • Planinarenje
    • Nautika
    • Biciklizam
    • Skijanje
    • Ostalo
  • Gastro
    • Restorani
    • Recepti
  • Lifestyle
    • Intervju
    • Kultura
    • Wellness
    • Tech
    • Zdravlje
    • Ekologija
    • Aktualnosti
  • Sport
  • Životinje
  • Kontakt
Skitnice.hr
  Putovanja  Održiva putovanja u 2024.: Jesu li uopće održiva?
PutovanjaSvijet

Održiva putovanja u 2024.: Jesu li uopće održiva?

Tea Rožman SvedrovićTea Rožman Svedrović—4. svibnja 2024.0
FacebookTwitterPinterestLinkedInTumblrRedditVKWhatsAppEmail

Najnoviji podaci Booking.com-a otkrivaju jesu li održiva putovanja uopće održiva i koje stalne izazove predstavljaju za potrošače.

Istraživanja pokazuju
  • Novi podaci iz godišnjeg istraživanja tvrtke o održivim putovanjima otkrivaju da 45 % ljudi smatra da je održivije putovanje važno, ali ne i primarni faktor prilikom planiranja ili rezerviranja putovanja.
  • Jedna trećina (33 %) smatra da je već počinjena šteta nepovratna i da njihove odluke to neće promijeniti, dok četvrtina putnika (25 %) ne vjeruje da su klimatske promjene toliko ozbiljne kako ih neki predstavljaju.
  • Pritom 44 % ispitanika vjeruje da vlade imaju najveći potencijal za suzbijanje gospodarskih učinaka putovanja, a 43 % misli da pružatelji putničkih usluga imaju najveći utjecaj u suzbijanju utjecaja na okoliš pa ti novi uvidi bacaju novo svjetlo na potrebu za povećanom suradnjom radi rješavanja rastućih osjećaja bespomoćnosti potrošača i osiguranja kontinuiranog davanja prednosti održivijem turizmu.
Održiva putovanja važna putnicima, ali pojavljuje se osjećaj zamora

Booking.com objavljuje novo istraživanje s uvidima prikupljenima od više od 31.000 putnika u 34 zemlje i teritorija, u kojem istražuje najnovije potrošačke stavove, prioritete i utjecaje povezane s održivim putovanjima. Dok godišnje istraživanje otkriva stalan osjećaj želje i osviještenosti te 83 % putnika potvrđuje da im je održivo putovanje važno, novi uvidi pokazuju da bi se globalno mogao pojaviti osjećaj zamora koji putnici osjećaju uslijed neprestanih izazova kojima su izloženi radi odabira održivijih putovanja.

Nedavno ispitivanje pokazuje da gotovo polovina (45 %) putnika zna da je održivije putovanje važno, ali im nije primarni čimbenik prilikom planiranja ili rezerviranja putovanja, a 28 % putnika čak kaže da su im već dosadila stalna upozorenja o klimatskim promjenama. Imajući to na umu, prilika za kolektivno djelovanje važnija je nego ikada prije kako bi se osiguralo da napredak prema ostvarivanju održivijih putovanja ostane prioritet.

booking-odrziva-putovanja
Održiva putovanja u Grand Hyattu u Hong Kongu
Pozitivne namjere kao odgovor na nove izazove

Optimistična predviđanja pokazuju da 75 % globalnih putnika kaže da želi putovati održivije tijekom sljedećih 12 mjeseci. Njihove odluke temelje se na želji da tako postupe jer smatraju da je to ispravno (32 %) pa sve do osjećaja krivnje ako odaberu neki manje održiv način putovanja (43 %).

Više članaka

Sarajevo će vas oduševiti, evo što sve morate vidjeti

17. siječnja 2025.

Majerovo vrilo – nekad simbol suživota čovjeka i prirode danas je jedna od najvećih atrakcija Like

9. siječnja 2025.

Jezero Turkana – pustinjski dragulj Kenije

9. veljače 2025.

No osjećaj razočaranja prema donošenju odluka o održivijim putovanjima možda je u suprotnosti s tim namjerama. Nova područja ispitivanja koja su ove godine istražena prvi put otkrivaju da neki putnici ne prepoznaju važnost veće svjesnosti svog utjecaja jer jedna trećina (33 %) smatra da je već učinjena šteta nepovratna i da odluke o putovanju koje donesu to neće promijeniti. Zapravo, četvrtina putnika (25 %) ne vjeruje da su klimatske promjene tako ozbiljne kako ih neki predstavljaju pa time negiraju problem koji bi mogao utjecati na njihove planove putovanja.

Štoviše, neki smatraju da je njihovo vrijeme provedeno na putovanjima previše dragocjeno da bi održivost stavili na vrh liste svojih odluka (28 %). Ako održivost ne vide na djelu, i to pridonosi osjećaju bespomoćnosti. Više od trećine (34 %) putnika vjeruje da je besmisleno nastojati održivije putovati u odredište koje ni samo ne provodi prakse održivosti. To mišljenje najviše dijele putnici iz Tajlanda (56 %), Indije (53 %) i Ujedinjenih Arapskih Emirata (52 %).

Zajednička odgovornost

Zajednička odgovornost i ključna prilika za poboljšanja u cijeloj djelatnosti Način na koji se putnici, po svojem mišljenju, mogu suprotstaviti negativnim učincima putovanja ističu i njihova očekivanja oko suradnje. Znatnih 71 % putnika reklo je da mjesta koja obilaze žele ostaviti u boljem stanju nego kada su došli (više u odnosu na 66 % prošle godine), a ovogodišnje dodatno ispitivanje pokazuje da 45 % njih smatra da se i sami na neki način mogu suprotstaviti društvenim učincima putovanja. S druge strane, 44 % misli da vlade imaju najveće mogućnosti za suzbijanje gospodarskih učinaka, a 43 % vjeruje da su pružatelji usluga putovanja ključni za rješavanje ekoloških problema. Osim toga, 40 % putnika vjeruje da su vlade odgovorne za edukaciju ljudi o učincima putovanja i turizma.

Odgovornosti se protežu na to kako se potrošačima pruža podrška da ispune svoje želje. Ako pronađu smještajni objekt označen kao održiviji, on će biti primamljiviji gotovo polovini putnika (45 %), dok je dosljednost normi certificiranja ključna za prepoznavanje tih opcija među 67 % putnika koji su suglasni da stranice za rezervacije putovanja moraju koristiti iste certifikate ili oznake održivosti. No, broj putnika koji žele saznati više o tome zašto je smještaj dobio ovu oznaku smanjio se za 17 postotnih bodova (na 52 %) u usporedbi s istim razdobljem prošle godine, što ukazuje na potrebu za jednostavnom i jasnom komunikacijom koja omogućuje lako odlučivanje bez obzira na prioritete.

Održiva putovanja: Dobre strane

Unatoč rastućim frustracijama, putnici koji kažu da donose promišljenije odluke također smatraju da iskustva održivijih putovanja zapravo obogaćuju njihova putovanja. Nova područja istraživanja u ovogodišnjem izvješću otkrila su da 62 % putnika prepoznaje da se u vlastitoj koži najbolje osjeća kada putuje na održiviji način i posljedično kući donose tu pozitivnost, baš kao što njih 67 % smatra da ih doživljaj održivih praksi tijekom putovanja nadahnjuje da budu održiviji u svakodnevnom životu. Od onih koji su prihvatili pravila održivosti na svojim putovanjima, to je kao poboljšanje smatralo 96 % putnika koji su sudjelovali u obilascima ili aktivnostima u sklopu autentičnih, lokalnih i kulturnih iskustava, 93 % putnika koji su kupovali u malim, lokalnim trgovinama i 93 % putnika koji su u svoj posjet uključili pješačenje, vožnju biciklom ili javni prijevoz.

„Iako su mnogi putnici zadržali osjećaj optimizma i želju da imaju pozitivniji učinak, postoji ključna prilika u kojoj turistička djelatnost može ubrzati napore kako bi te odabire učinila lakšima za sve“, istaknula je Danielle D’Silva, voditeljica održivosti u Booking.com-u. „Važno je da nastavimo raditi na tome da održivije opcije ne budu samo raspoložive, već da ih korisnici i lakše razumiju te da im više vjeruju. Pritom vjerujemo da daljnje obrazovanje, jasne i dosljedne norme te vjerodostojni certifikati trećih strana legitimnih održivih praksi u iskustvima putovanja zaista mogu pomoći. Iako bi nas naznake frustracije potrošača trebale zabrinjavati, to je i podsjetnik da ostanemo usredotočeni na važan zadatak za koji znamo da će promijeniti ne samo iskustvo putnika, već i lokalnih zajednica i odredišta diljem svijeta.“

Kontakt

Prethodni članak

Foto: Booking.com

Početna
FacebookTwitterPinterestLinkedInTumblrRedditVKWhatsAppEmail

Tea Rožman Svedrović

Down Under u Zoološkom vrtu Grada Zagreba
Kako spriječiti nastanak bora znaju stručnjaci Poliklinike dr. Jakić
Povezani članci
  • Povezani članci
  • Više od autora
Putovanja

Gradovi koji u prosincu ožive u pravu božićnu bajku

20. studenoga 2025.0
Hrvatska

Advent u Petrinji: Mali grad dočekuje vas velikog srca i ove zime

17. studenoga 2025.0
Hrvatska

Advent Zagreb 2025. našu metropolu ponovno pretvara u najljepšu blagdansku pozornicu

14. studenoga 2025.0
Učitaj više
Odgovori Otkaži odgovor

Morate biti prijavljeni da biste objavili komentar.

Pročitajte također
Lifestyle

Advent u Samoboru: Na samo pola sata od Zagreba krije se najljepša adventska priča

25. studenoga 2025.0
Gastro

Planirate li vikend u okolici Plitvica, znajte da je gastro ponuda izvandredna: Ovi restorani će vas oduševiti

25. studenoga 2025.0
Lifestyle

Višestruko slavlje Novalje na Danima hrvatskog turizma

23. studenoga 2025.0
Intervju

Pero Kuterovac: Sve je više natjecanja, a sve manje treninga, to uništava sportaše

22. studenoga 2025.0
Aktualnosti

Treba li Vjesnik nakon požara rušiti ili renovirati?

21. studenoga 2025.0
Intervju

Od djevojčice iz Dubrovnika, preko trenerice olimpijaca, do doktorice znanosti i autorice sustava koji danas educira hrvatske trenere

21. studenoga 2025.0
Učitaj više
Advent-u-Samoboru
Lifestyle

Advent u Samoboru: Na samo pola sata od Zagreba krije se najljepša adventska priča

restorani-u-okolici-plitvica
Gastro

Planirate li vikend u okolici Plitvica, znajte da je gastro ponuda izvandredna: Ovi restorani će vas oduševiti

dht
Lifestyle

Višestruko slavlje Novalje na Danima hrvatskog turizma

pero-kuterovac
Intervju

Pero Kuterovac: Sve je više natjecanja, a sve manje treninga, to uništava sportaše

vjesnik-pozar-sasa-perko
Aktualnosti

Treba li Vjesnik nakon požara rušiti ili renovirati?

klara-siljeg
Intervju

Od djevojčice iz Dubrovnika, preko trenerice olimpijaca, do doktorice znanosti i autorice sustava koji danas educira hrvatske trenere

    Copyright © 2025. Skitnice.hr by KUH@ADA
    • O nama
    • Uvjeti korištenja
    • Pravila privatnosti
    • Oglašavanje
    • Impressum