Ulaskom u polufinale Svjetskog nogometnog prvenstva Croatia je top trend u većini zemalja u svijetu prema tražilici Googlea. Prije četiri godine bila je slična situacija i imamo konkretne podatke da je Hrvatska u online medijima pobjedom protiv Engleske bila spomenuta više od 300 000 puta, dok se na dnevnoj bazi u normalnim uvjetima u online medijima spominje tek oko stotinjak puta na dan. Procjenjuje se da Svjetsko prvenstvo prati 4 milijarde gledatelja, što je polovica svjetske populacije.
Hrvatska je dobila promociju nekoliko stotina puta veću od npr. brendova koji su sponzorirali Svjetsko nogometno prvenstvo. Ovakvu reklamu teško je platiti, a moramo imati na umu da se radi o promociji zemlje kojoj je turizam glavna grana gospodarstva.
Zanimljivo je da najviše prihoda od organiziranja svjetskog nogometnog prvenstva dolazi od prijenosa utakmica, prodanih ulaznica i marketinga. FIFA je za Katar pripremila oko 1,7 milijardi dolara, a nagradni fond za momčadi vrijedan je 440 milijuna dolara. Ukupan prihod od Svjetskog nogometnog prvenstva u Kataru je procijenjen na 4,7 milijardi dolara. Trošak organizacije ovogodišnjeg nogometnog prvenstva gotovo pet puta premašuje ukupni trošak organiziranja svih nogometnih događanja od 1990. do 2018.
I neke druge manifestacije poput CRO Race-a čiji je npr. prijenos biciklističke utrke išao u čak 130 zemalja na šest kontinenata, WRC-a, ATP-a Umag, Snježne kraljice rade izuzetno veliku promociju Hrvatske kao turističke destinacije. Sport i naši uspješni sportaši još jednom su se pokazali kao izvrsni ambasadori hrvatskog turizma.
Foto: Domagoj Sever