Skip to content
  Ponedjeljak 19 svibnja 2025
Najnovije
19. svibnja 2025.Kraljičina plaža dio velikog projekta za očuvanje prirodne baštine 17. svibnja 2025.Izložba Zoološkog vrta Grada Zagreba: 100 nam je godina tek 17. svibnja 2025.Marino Bloudek na Hanžeku lovi rekord star više od 50 godina 16. svibnja 2025.Sajam kreativnosti u Velikom Grđevcu: Čarolija za cijelu obitelj 16. svibnja 2025.Nikola Miljenić: Do kraja karijere svakako se vidim s nekom medaljom oko vrata 16. svibnja 2025.Važna edukacija protiv nasilja u sportu i sa svrhom njegova preveniranja
  • Kontakt
Skitnice.hr
  • Putovanja
    • Hrvatska
    • Svijet
  • Outdoor
    • Planinarenje
    • Nautika
    • Biciklizam
    • Skijanje
    • Ostalo
  • Vodiči
  • Gastro
    • Restorani
    • Recepti
  • Lifestyle
    • Intervju
    • Kultura
    • Sport
    • Wellness
    • Tech
    • Zdravlje
    • Ekologija
  • Aviokarte
  • Životinje
  • Aktualnosti
  • Promo
Skitnice.hr
Skitnice.hr
  • Putovanja
    • Hrvatska
    • Svijet
  • Outdoor
    • Planinarenje
    • Nautika
    • Biciklizam
    • Skijanje
    • Ostalo
  • Vodiči
  • Gastro
    • Restorani
    • Recepti
  • Lifestyle
    • Intervju
    • Kultura
    • Sport
    • Wellness
    • Tech
    • Zdravlje
    • Ekologija
  • Aviokarte
  • Životinje
  • Aktualnosti
  • Promo
  • Kontakt
Skitnice.hr
  Putovanja  S kakvim se sve izazovima susreću LGBTQ+ putnici?
Putovanja

S kakvim se sve izazovima susreću LGBTQ+ putnici?

Tea Rožman SvedrovićTea Rožman Svedrović—19. lipnja 2024.0
FacebookTwitterPinterestLinkedInTumblrRedditVKWhatsAppEmail

Najnovije istraživanje Booking.com-a o LGBTQ+ putovanjima, koje se nadovezuje na misiju tvrtke da svima olakša istraživanje svijeta, pokazuje da se putnici i dalje suočavaju sa značajnim izazovima.

Više od polovine LGBTQ+ putnika (59 %) iskusilo je diskriminaciju na putovanjima, a taj se broj penje na 63 % putnika koji su otvoreni u pogledu svojeg identiteta**, 64 % koji imaju partnera i 68 % koji se smatraju zagovornicima LGBTQ+ prava i promjena***. LGBTQ+ putnici očekuju neki oblik diskriminatornog ponašanja i od drugih putnika (55 %) i lokalnog stanovništva na odabranim odredištima (57 %).  Uz to, njih 51 % slaže se da ih je to što su dio LGBTQ+ zajednice učinilo nesigurnijima i uzrokovalo im nelagodu na putovanjima. To još izraženije zabrinjava osobe koje se identificiraju kao transrodne (64 %), međuspolne (57 %) i nebinarne (56 %).

Unatoč tome, LGBTQ+ putnici preuzimaju svoju stvarnost u vlastite ruke. Od promišljenog donošenja odluka o odredištu do prethodne rezervacije sjedala u avionu i stvaranja alternativnih identiteta, LGBTQ+ putnici više no ikad preuzimaju kontrolu nad svojim putovanjima kako bi se na siguran način nosili s raznim izazovima i pronašli najbolja iskustva.

lbgtq-putnici
Maison de la Luz

 

Odabir odredišta

Smještajni objekt koji odgovara njihovom proračunu glavna je briga za dvije trećine (66 %) LGBTQ+ putnika, što je vjerojatno odraz trenutačne gospodarske nesigurnosti koja utječe na ljude u mnogim dijelovima svijeta. Nakon tih glavnih financijskih aspekata, više od tri petine ispitanih (63 %) smatraju da je sljedeći najvažniji faktor da na svojem putovanju mogu biti ono što jesu. Među svim LGBTQ+ putnicima:

  • njih 55 % važnim čimbenikom smatra lokalne zakone odredišta o ljudskim pravima, jednakosti i braku koji se odnose na LGBTQ+ osobe
  • njih 51 % obraća pažnju na to jesu li na odredištu LGBTQ+ osobe bolje ili lošije prihvaćene nego u njihovoj domovini 
  • njih 50 % uzima u obzir ono što su čuli ili pročitali u vijestima o iskustvima stranih LGBTQ+ putnika.
Više članaka

Jedina zemlja na svijetu koja nema pravokutnu zastavu

26. studenoga 2023.

Francuzi su među najboljim potrošačima u Hrvatskoj, dnevno troše 200 eura po osobi.

29. ožujka 2024.

Majerovo vrilo – nekad simbol suživota čovjeka i prirode danas je jedna od najvećih atrakcija Like

9. siječnja 2025.


Te su bojazni imale jasan utjecaj na percepcije i odlučivanje LGBTQ+ putnika, pri čemu je 43 % ispitanika u zadnjih godinu dana otkazalo putovanje nakon što su saznali da na određenom odredištu LGBTQ+ osobe koje ondje žive ne uživaju podršku. To je češće kod LGBTQ+ roditelja (48 %) u usporedbi s onima koji nisu roditelji (40 %), no još je izraženije među transrodnim (59 %) i međuspolnim putnicima (56 %). S druge strane, više od polovine LGBTQ+ putnika (56 %) u zadnjih je 12 mjeseci rezerviralo putovanje na odredište za koje se smatra da podržava stanovnike koji se identificiraju kao LGBTQ+ osobe, pri čemu su milenijalci najčešće nadahnuti za putovanje na takva odredišta (62 %), dok su najmanje nadahnuti pripadnici tzv. tihe generacije (21 %). 

Kada mogu birati, više od polovine njih (57 %) kaže da radije posjećuju odredišta na kojima je LGBTQ+ turizam već uzeo maha, u usporedbi s 43 % koji više vole razmotriti lokacije na kojima bi njihova prisutnost mogla pridonijeti širenju socijalne svijesti i prihvaćanja. U donošenju odluka ulogu igra i duh vremena: gotovo dvije trećine LGBTQ+ putnika (65 %) kaže da je vjerojatnije da će rezervirati iskustva na putovanjima nadahnuta LGBTQ+ pop-kulturom, pri čemu je to najizglednije u slučaju milenijalaca (70 %).

marriott-hotel
Marriott International Hotel
Pripreme prije leta

Nakon odluke o odredištu LGBTQ+ putnici poduzimaju dodatne proaktivne korake kako bi ublažili bojazni u pogledu moguće diskriminacije tijekom leta. Gotovo jedna trećina putnika (31 %) imala je negativno iskustvo s nekim od suputnika na letu izravno povezano s njegovim identitetom, dok ih je 36 % izrazilo zabrinutost zbog pomisli da će sjediti pokraj nepoznate osobe, uzrokovanu strahom od njezine reakcije ili ponašanja prema njima kao LGBTQ+ pojedincima. Potonje je najčešće među transrodnim (57 %), međuspolnim (48 %) ili nebinarnim osobama (44 %). Stoga se 46 % LGBTQ+ putnika odlučuje unaprijed odabrati određeno mjesto kako bi umanjili interakciju s drugima zbog straha od diskriminacije. To najčešće čine transrodne (61 %), međuspolne (55 %) i nebinarne osobe (50 %).

Promjene ponašanja i alternativni identiteti za putovanja

LGBTQ+ putnici aktivno usvajaju alternativne identitete kako bi se zaštitili na putovanjima. Dvije petine LGBTQ+ putnika (40 %) kažu da mijenjaju aspekte vlastitog izgleda i ponašanja kako bi izbjegli moguću diskriminaciju ili neželjenu pozornost, dok ih je 41 % razvilo alternativni identitet kako bi se prilagodili različitim okruženjima na putovanjima. To je najčešće kod transrodnih putnika (59 %) i lezbijki (47 %). Glavni razlog zbog kojeg putnici stvaraju alternativni identitet bio je kako bi se zaštitili i osjećali sigurno (43 %), a jedna trećina putnika (35 %) čini to radi prilagodbe kulturnoj osjetljivosti koja bi mogla biti prisutna na odredištu.



Saveznici u turističkoj branši

Neovisno o vlastitim odlukama, LGBTQ+ putnici prepoznaju pomake u turističkoj branši te 73 % njih kaže da se zbog veće inkluzivnosti osjećaju ugodnije kada putuju. To u najvećoj mjeri vrijedi za one koji su otvoreni u pogledu svojeg identiteta (76 %), ali i za 65 % onih koji nisu.
Putovanje na odredišta s odgovarajućim zakonskim okvirom pospješuje osjećaj uključenosti, što se odražava na interakcije s djelatnicima u turističkoj branši: 83 % LGBTQ+ putnika osjeća se ugodno prilikom dolaska i prijave u svoj smještajni objekt, 80 % tijekom dopisivanja s domaćinima i aviokompanijama, a 82 % u interakciji s turističkim profesionalcima na odredištu, kao što su vodiči, kabinsko osoblje u zrakoplovima i taksisti. Uz to, na pitanje što LGBTQ+ putnici žele vidjeti u tvrtkama za putovanja radi boljih budućih iskustava putovanja, njih 28 % navelo je filtre koji bi olakšali identifikaciju objekata u kojima su dobrodošli. To je posebno važno transrodnim (49 %) i rodno fluidnim putnicima (40 %).  

„U Booking.com-u strastveno vjerujemo kako bi svi trebali imati priliku putovati i istražiti svijet na vlastiti jedinstveni način”, kaže Arjan Dijk, direktor Odjela za marketing i viši potpredsjednik Booking.com-a. „Nažalost, kao gay muškarac iz prve sam ruke upoznat s izazovima koji su i dalje prisutni u mnogim dijelovima svijeta, uključujući upozorenja o putovanjima već izdana prije ovogodišnjih događaja povezanih s Prideom. Unatoč svemu tome nevjerojatno me nadahnjuje vidjeti kako LGBTQ+ putnici nepokolebljivo prihvaćaju sve što prožive, kako kod kuće, tako i na putovanjima. Unatoč stvarnom i opipljivom napretku moramo ostati na oprezu i odraditi svoj dio posla kako bi svima doista bilo lakše putovati pod geslom Travel Proud.” 

Otkako je pokrenut 2021., Booking.com-ov program Travel Proud pruža besplatnu obuku u području uključivosti u ugostiteljskoj branši za osoblje smještajnih objekata kako bi im pomogao da bolje razumiju specifične izazove s kojima se suočavaju LGBTQ+ putnici, kao i što mogu učiniti da se svi gosti osjećaju više dobrodošlo, bez obzira na to odakle dolaze, u koga su zaljubljeni ili kako se identificiraju. Obuka je dostupna na engleskom, talijanskom, francuskom, španjolskom, brazilskom portugalskom, hrvatskom, japanskom, grčkom, portugalskom, tajlandskom i njemačkom jeziku te se redovito organiziraju treninzi. Na Booking.com-u sada na globalnoj razini postoji više od 67.000 objekata s certifikatom Travel Proud u 133 zemlje i teritorija te 12.645 gradova i odredišta.

Osim globalnog partnerstva tvrtke s IGLTA-om, međunarodnom udrugom za LGBTQ+ putovanja, Booking.com je sada iznimno ponosan što je jedan od najnovijih partnera dviju organizacija koje naglašavaju predanost Booking.com-a stvaranju inkluzivnijeg svijeta za sve i svuda:  

  • Global Equality Fund: Ovo jedinstveno javno-privatno partnerstvo povezuje državna tijela i entitete iz privatnog sektora koji slično razmišljaju te su predani unapređenju i zaštiti ljudskih prava i sloboda LGBTQ+ osoba diljem svijeta. Kroz GEF državna tijela, tvrtke i zaklade surađuju s braniteljima ljudskih prava i organizacijama civilnog društva koji rade na zaštiti i osnaživanju LGBTQ+ pokreta i osoba.
  • Stonewall National Monument Visitor Center: Ovaj se znameniti centar nalazi u Greenwich Villageu, u srcu New Yorka, a otvara se 28. lipnja 2024. godine. U centru se čuva, promiče i slavi nasljeđe povijesnog pobune u Stonewallu te on služi kao živi spomenik zagovornicima i pionirima iz prethodnih generacija, obrazujući posjetitelje o događajima koji su oblikovali pokret za građanska prava LGBTQ+ osoba. 

Kontakt

Prethodni članak

Početna
FacebookTwitterPinterestLinkedInTumblrRedditVKWhatsAppEmail

Tea Rožman Svedrović

Vrhunska klasična glazba na otvorenom uskoro u Zagrebu
Nacionalni park Mljet uveo eko boxove u svrhu očuvanja okoliša
Povezani članci
  • Povezani članci
  • Više od autora
Hrvatska

Sajam kreativnosti u Velikom Grđevcu: Čarolija za cijelu obitelj

16. svibnja 2025.0
Hrvatska

Camino Banovina: Kreni na jedinstveno putovanje početkom svibnja

2. travnja 2025.0
Putovanja

Prestanite putovati samo kao turist, iskusite život lokalaca

25. ožujka 2025.0
Učitaj više
Odgovori Otkaži odgovor

Morate biti prijavljeni da biste objavili komentar.

Pročitajte također
Ekologija

Kraljičina plaža dio velikog projekta za očuvanje prirodne baštine

19. svibnja 2025.0
Životinje

Izložba Zoološkog vrta Grada Zagreba: 100 nam je godina tek

17. svibnja 2025.0
Sport

Marino Bloudek na Hanžeku lovi rekord star više od 50 godina

17. svibnja 2025.0
Hrvatska

Sajam kreativnosti u Velikom Grđevcu: Čarolija za cijelu obitelj

16. svibnja 2025.0
Intervju

Nikola Miljenić: Do kraja karijere svakako se vidim s nekom medaljom oko vrata

16. svibnja 2025.0
Sport

Važna edukacija protiv nasilja u sportu i sa svrhom njegova preveniranja

16. svibnja 2025.0
Učitaj više
kraljicina-plaza
Ekologija
Kraljičina plaža dio velikog projekta za očuvanje prirodne baštine
izlozba
Životinje
Izložba Zoološkog vrta Grada Zagreba: 100 nam je godina tek
marino-bloudek
Sport
Marino Bloudek na Hanžeku lovi rekord star više od 50 godina
sajam-kreativnosti
Hrvatska
Sajam kreativnosti u Velikom Grđevcu: Čarolija za cijelu obitelj
nikola-miljenic
Intervju
Nikola Miljenić: Do kraja karijere svakako se vidim s nekom medaljom oko vrata
    Copyright © 2025. Skitnice.hr by KUH@ADA
    • O nama
    • Uvjeti korištenja
    • Pravila privatnosti
    • Oglašavanje
    • Impressum