Skip to content
  Utorak 7 listopada 2025
Najnovije
6. listopada 2025.Doživite prirodu u Ekološkom centru Vrata Zrinske gore 6. listopada 2025.Otkrivamo detalje o Oktobeer Festu: Evo što se plaća, a što je besplatno! 6. listopada 2025.Ada Bojana: Od kultne FKK plaže, do moderne oaze 4. listopada 2025.Aktivni otoci: Mljet, otok na kojem divljina i ljudi kreiraju savršenu outdoor destinaciju 2. listopada 2025.Mirela Šikoronja Ivančin: U sportu nema sredine. Ili imaš rezultat ili ga nemaš 1. listopada 2025.Novalja odnijela dvije nagrade na TEF Festivalu na Krku
  • Kontakt
Skitnice.hr
  • Putovanja
    • Hrvatska
    • Svijet
    • Vodiči
    • Putopisi
  • Outdoor
    • Planinarenje
    • Nautika
    • Biciklizam
    • Skijanje
    • Ostalo
  • Gastro
    • Restorani
    • Recepti
  • Lifestyle
    • Intervju
    • Kultura
    • Wellness
    • Tech
    • Zdravlje
    • Ekologija
    • Aktualnosti
  • Sport
  • Životinje
Skitnice.hr
Skitnice.hr
  • Putovanja
    • Hrvatska
    • Svijet
    • Vodiči
    • Putopisi
  • Outdoor
    • Planinarenje
    • Nautika
    • Biciklizam
    • Skijanje
    • Ostalo
  • Gastro
    • Restorani
    • Recepti
  • Lifestyle
    • Intervju
    • Kultura
    • Wellness
    • Tech
    • Zdravlje
    • Ekologija
    • Aktualnosti
  • Sport
  • Životinje
  • Kontakt
Skitnice.hr
  Sport  PwC i HOO predstavili ključne trendove u sportskom sektoru
Sport

PwC i HOO predstavili ključne trendove u sportskom sektoru

Tea Rožman SvedrovićTea Rožman Svedrović—8. travnja 2025.0
FacebookTwitterPinterestLinkedInTumblrRedditVKWhatsAppEmail

PwC Hrvatska i Hrvatski olimpijski odbor (HOO) predstavili su rezultate osmog izdanja PwC-ova globalnog istraživanja o sportu, koje donosi ključne uvide u stanje i buduće trendove sportske industrije u Hrvatskoj i svijetu. Istraživanje, koje je obuhvatilo 411 ispitanika iz 46 zemalja, uključuje i doprinos 48 stručnjaka iz Hrvatske, čime su hrvatski rezultati postali važan dio ove prepoznate globalne analize.

PwC-ovo istraživanje pruža jedinstven uvid u stanje sportskog sektora kroz šest ključnih tema: ulaganja u sport, umjetna inteligencija (AI), ženski sport, organizacija velikih događaja, uloga države i komercijalni modeli. 

Prema rezultatima istraživanja, 74 % hrvatskih ispitanika vjeruje da će investitori nastaviti ulagati u prestižne sportske brendove, događaje i sadržaje, poput vrhunskih liga i timova, dok ih isto toliko smatra da su potrebni novi komercijalni modeli kako bi se privukla institucionalna ulaganja.

pwc-hoo
foto: HOO

Rezultati pokazuju kako je u Hrvatskoj još uvijek prisutna nedovoljna zainteresiranost privatnog kapitala za ulaganja u sport te se još uvijek najviše investicija očekuje od državnog kapitala ili trgovačkih društava u većinskom državnom vlasništvu, uz naglašenu zainteresiranost samo za najbolje lige i ekipe, te medijski atraktivne događaje. Pritom su najaktivnije korporacije čiji su proizvodi i usluge vrlo bliski sportskoj publici.

Čak 95 % organizacija u Hrvatskoj nema strategiju za implementaciju generativne umjetne inteligencije (eng. GenAI), unatoč njenom potencijalu za poboljšanje iskustva navijača i analizu podataka.

Kad je u pitanju ženski sport, hrvatski stručnjaci optimistično gledaju na rast ženskog sporta, pri čemu 78 % ispitanika predviđa dvoznamenkasti rast prihoda u narednih 3 do 5 godina, ali ističu potrebu za većom medijskom vidljivošću i ravnopravnijim financiranjem. Očekuje se, također, potpora i inicijative državnih institucija, kao i poboljšanja u zakonskim okvirima, naročito za veće uključenje žena u upravljanju i trenažnim procesima. Međutim, i dalje postoji veliki nesrazmjer u financiranju ženskih sportskih klubova u odnosu na muške klubove.

More stories

Otvoren ljetni EYOF u Skoplju i Osijeku

21. srpnja 2025.

Dodijeljene sportske stipendije Zaklade Marin Čilić 

16. ožujka 2024.

Radionica HOO-a “Glas žena u sportu” prvi put na nekom hrvatskom otoku

13. prosinca 2024.

Ne manje važno, financijski izazovi glavni su razlog zbog kojeg 42 % hrvatskih ispitanika smatra da je organizacija velikih sportskih događaja otežana. Istovremeno, 74 % podržava modele suorganizacije na više lokacija kao održivo rješenje.

Na pitanje o ulozi države u sektoru sporta i kvaliteti strategije razvoja sporta, samo 19 % hrvatskih sudionika ocjenjuje strategiju razvoja sporta državnih institucija kao dovoljno kvalitetno osmišljenu. Glavni prioriteti uključuju promociju javnog zdravlja i nacionalnog identiteta, dok je podrška privatnim ulaganjima ocijenjena kao nedovoljna.

Prilikom predstavljanja rezultata, John Gašparac, partner u Odjelu revizije i računovodstvenog savjetovanja, PwC Hrvatska, je naglasio:

– Rezultati istraživanja pokazuju da su inovacije i strateška ulaganja ključni za budući razvoj sportskog sektora. Hrvatski doprinos ovom globalnom istraživanju osigurava potreban lokalni kontekst koji pomaže identificirati specifične izazove i prilike. Vidljivo je da se i u Hrvatskoj traže novi komercijalni modeli financiranja sporta, očekuje pomoć medija s još većim uključivanjem žena u sport i ističe svjesnost nedovoljnog korištenja i planiranja korištenja umjetne inteligencije u svim područjima sportskog sektora koji svakodnevno evoluira. Također, otvara se dodatan prostor za strateško promišljanje države, kompanija i pojedinaca u želji za potrebnim pozicioniranjem ove važne industrije čiji su potencijali neosporni.  

Predsjednik HOO-a Zlatko Mateša u svom je obraćanju istaknuo:    

– Ova vrlo interesantna tema govori o sportu na sasvim drugačiji način. Govori o sportu kao industriji, što je apsolutna činjenica, ako uzmemo u obzir strukturu BDP-a Europske unije s udjelom sporta od 2,2 % ili oko 300 milijardi eura. Uz to, gotovo šest milijuna ljudi radi izravno u sportu EU. Kod nas, u Hrvatskoj, na je razini 1,6 % udjela u BDP-u, ali je iznad mnogih industrija, odnosno segmenata hrvatskog gospodarstva. Ako znamo da nam turizam donosi godišnji prihod od 13 ili 14 milijardi eura, doprinos sporta u tome je najmanje 10 %… Smatram da je ovo istraživanje veliki korak u prepoznavanju sporta kao industrijske grane i zahvalni smo našim partnerima iz PwC-a na sjajno odrađenom poslu.

Nakon prezentacije izvješća, priređen je panel, na kojem su o ključnim temama govorili: predsjednica HOO-ove Komisije za ravnopravnost spolova Morana Paliković Gruden, dopredsjednica HGK za graditeljstvo i promet te predsjednica Komisije za sportsko graditeljstvo i okoliš HOO-a Mirjana Čagalj,  voditeljica HOO-ova Karijernog centra za sportaše Snježana Pejčić, pomoćnica direktora marketinga Hrvatskog rukometnog saveza Anita Šikić, HOO-ova koordinatorica plana i analize NSS-ova Tanja Bilić Brenner i ekspert u Centru za istraživanje i razvoj vrhunske sportske pripreme Marko Sukreški (Ultrax Technologies). Moderator je bio direktor Odjela poslovnog savjetovanja PwC-a Hrvatska Mislav Slade-Šilović.

Svjesni potrebe strateškog upravljanja sektorom sporta te prostora njegovog mogućeg unapređenja, PwC Hrvatska i Hrvatski olimpijski odbor pozivaju sve dionike sportske industrije na suradnju kako bi se osigurao održiv rast ovog sektora te otvorile nove mogućnosti za dane koji dolaze. 

Fotografije: HOO

Kontakt

Prethodni članak

Početna
FacebookTwitterPinterestLinkedInTumblrRedditVKWhatsAppEmail

Tea Rožman Svedrović

Tunel Grič ponovno postaje središte vinske čarolije
KB Merkur i dalje skrbi o hrvatskim sportašima
Related posts
  • Related posts
  • More from author
Sport

Mirela Šikoronja Ivančin: U sportu nema sredine. Ili imaš rezultat ili ga nemaš

2. listopada 2025.0
Sport

Pavle Pepđonović: Mundijal prijateljstva je energija, emocija koja nema cijenu

29. rujna 2025.0
Intervju

Ana Dujmović: Put od djevojčice iz Seoca do zvijezde hrvatskog nogometa

25. rujna 2025.0
Load more
Odgovori Otkaži odgovor

Morate biti prijavljeni da biste objavili komentar.

Read also
Hrvatska

Doživite prirodu u Ekološkom centru Vrata Zrinske gore

6. listopada 2025.0
Lifestyle

Otkrivamo detalje o Oktobeer Festu: Evo što se plaća, a što je besplatno!

6. listopada 2025.0
Putovanja

Ada Bojana: Od kultne FKK plaže, do moderne oaze

6. listopada 2025.0
Outdoor

Aktivni otoci: Mljet, otok na kojem divljina i ljudi kreiraju savršenu outdoor destinaciju

4. listopada 2025.0
Sport

Mirela Šikoronja Ivančin: U sportu nema sredine. Ili imaš rezultat ili ga nemaš

2. listopada 2025.0
Hrvatska

Novalja odnijela dvije nagrade na TEF Festivalu na Krku

1. listopada 2025.0
Load more
petrinja-zrinska-gora
Hrvatska

Doživite prirodu u Ekološkom centru Vrata Zrinske gore

oktobeerfest
Lifestyle

Otkrivamo detalje o Oktobeer Festu: Evo što se plaća, a što je besplatno!

ada-bojana
Putovanja

Ada Bojana: Od kultne FKK plaže, do moderne oaze

aktivni-otoci-mljet
Outdoor

Aktivni otoci: Mljet, otok na kojem divljina i ljudi kreiraju savršenu outdoor destinaciju

mirela-sikoronja
Sport

Mirela Šikoronja Ivančin: U sportu nema sredine. Ili imaš rezultat ili ga nemaš

tef-festival
Hrvatska

Novalja odnijela dvije nagrade na TEF Festivalu na Krku

    Copyright © 2025. Skitnice.hr by KUH@ADA
    • O nama
    • Uvjeti korištenja
    • Pravila privatnosti
    • Oglašavanje
    • Impressum