U prvih sedam mjeseci ove godine Poreč je ostvario dva milijuna noćenja, točnije 2.009.076, odnosno 1% više u odnosu na 2022. godinu. U istom razdoblju (do 3.8.2023.) ostvareno je 386.225 dolazaka što predstavlja povećanje od 3% u odnosu na prethodnu godinu.
– Najviše noćenja ostvarili su tradicionalno naši najvjerniji gosti iz Njemačke koji su ostvarili 27% ukupno ostvarenih noćenja, slijede gosti iz Austrije sa udjelom od 20%. Na trećem mjestu nalaze se gosti iz Slovenije sa udjelom od 10%. Na visoko četvrto mjesto pozicionirali su se gosti iz Hrvatske sa udjelom u ukupnim noćenjima od 6%, slijede gosti iz Italije koji su ostvarili udio od 6%.
Gledajući po mjesecima najviše noćenja ostvareno je u lipnju i srpnju. Porast noćenja u odnosu na prethodnu godinu bilježe siječanj, veljača i svibanj.
– Posljednjih godina Poreč bilježi stalni porast turističkih noćenja u razdobljima pred i posezone, dok u tijeku glavne sezone turistički promet je stabilan i bez većih oscilacija, sa standardnim vršnim pritiskom u srpnju i kolovozu, čime se sve više približavamo cilju stvaranja održivog cjelogodišnjeg turizma, priopćili su iz Turističke zajednice Grada Poreča.
Poreč u Top 5 hrvatskih turističkih destinacija
Prosječno trajanje boravka gostiju u destinaciji (u danima) iznosi 5 dana. Posljednjih godina navike turista po pitanju duljine boravka su se znatno promijenile. Duži boravci u destinaciji (10 do 14 dana) sve češće zamjenjuju se sa kraćim boravcima (3 do 5 dana). Turisti vole istraživati više destinacija odjednom i to je prvenstveno razlog smanjenja prosječnog trajanja boravka gostiju u destinaciji. Dakako, važnu ulogu u tom smanjenju imaju i vikend putovanja koja zauzimaju sve veći udio na turističkom tržištu.
Prema vrsti smještaja najviše noćenja je ostvareno u hotelskom smještaju sa povećanjem od 3% u odnosu na 2022. godinu, slijede objekti u domaćinstvu u kojima je ostvareno 3% manje noćenja u odnosu na prošlu godinu. U kampovima je ostvareno 4% manje noćenja, dok nekomercijalni smještaj odnosno kuće i stanovi za odmor bilježe rast u noćenjima od 10%. Po organizaciji dolaska, u razmatranom razdoblju 52% gostiju došlo je putem turističkih agencija, dok je 48% došlo u destinaciju individualno.
Pregršt različitih programa i događanja, promocija na glavnim emitivnim tržištima, pozicioniranje programa u pred i posezonu, velike investicije te stalno ulaganje u infrastrukturu samo su neki od razloga zbog kojih Poreč već godinama se svrstava među top 5 turističkih destinacija u Hrvatskoj.